X
تبلیغات
توریست و جهانگردی - مشاغل موجود در دفاتر خدماتی مسافرتی

توریست و جهانگردی

گردشگر و صنعت جهانگردی

مشاغل موجود در دفاتر خدماتی مسافرتی

 

مدير عامل:

فردي است كه توسط هيئت مديره براي مدت مشخصي به اين سمت منصوب مي گردد موفقيت يا شكست شركت مسافرتي و جهانگردي ارتباط بسيار نزديكي با عملكرد مدير عامل دارد.

مدير فني:

مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی مسئول طراحی و نظارت بر فروش تور ها در شرکت خدمات مسافرتی است.به یاد داشته باشید که در برخی از آژانس های خدمات مسافرتی مسئولیت های فروش و طراحی به عهده ی مدیر فنی و در برخی شرکت های خدمات مسافرتی نظارت بر کانتر های فروش وظیفه ی اصلی مدیر فنی است.به علاوه داشتن مدرک مدیر فنی و یا معرفی مدیر فنی به معاونت گردشگری شرط تاسیس آژانس مسافرتی است .

مسئول تورهاي ورودي(از ايران و يا خارج):

لازم است كه شهر خود را به خوبي بشناسد و با مقررات ترافيكي آشنايي كامل داشته باشد در اصطلاحا اين تورهاي ورودي را Inbound Tours  مي نامند.

مسئول تورهای خارجي:

فردي است كه كشورهاي خارج را به خوبي شناخته،مقررات آنها،قوانين گمركي، وبالاخص شرايط اخذ ويزا از كشور مقصد به خوبي بداند.

مسول فروش تور داخلی:

 فردی است که قرارداد تورهای ایرانگردی را تنظیم می کند و باید اطلاعات دقیق جغرافیایی داشته باشد و در مواقع سفر کلیه مسائل مربوط به سفر را به مسافرین گوشزد نماید و حتی در صورت امکان جلسه توجیهی قبل از سفر کهBriefing  نامیده می شود برگزار نماید.

منشی آژانس:

درزبان انگلیسی به منشی سکرتری كه ريشه اين كلمه Secret می گویند.ریشه این کلمه از secret به معنی رازدار آمده است .زیرا یک منشی باید از ظرفیت بالایی در راز داری برخوردار باشد. چون الزاما در جریان کل مسائل شخصی همکاران دفتر خود و یا سایر دفاتر قرار می گیرد .مسئول پیگیری امورداخلی دفترنيز  می باشد.

راهنمای تور   :Tour leader

راهنما، همراه گروه سفر مي کند و رابط ميان مسافران و شرکت برگزار کننده تور مي باشد. راهنما مسافران را به هنگام دشوار ي هاي شخصي کمک مي کند و بر انجام درست برنامه ها و کارها نظارت دارد و حساب و کتاب هزينه ها را از آغاز تا پايان نگاه مي دارد .

راهنمای تور داخلی کسی است که بتواند از عهده تشخیص جاذبه های توریستی داخل کشور زبان شناسی تخصصی و راهنمایی و هدایت گردشگران در قطب های توریستی داخلی برآید.

اولین مطلب برای راهنمای تور که از هر چیز لازم تر است آگاهی خود راهنما می باشد. راهنمای تور باید با حوصله، آگاه، دارای اطلاعات بالا، بیان خوب و مهربان و در کار خود بدون هیچگونه ملاحظه ای امانت دار باشد.
در بیان واقعیات تاریخی از سلیقه گرایی دوری نماید.

راهنمای تور برای ارتقاء شغلی خود باید بهترین مکان ها و مسیرها را با کلامی موزون و جذاب بشناسد و بیان کند و با وقت شناسی مثال زدنی اش در ایجاد رضایتمندی مشتریان تجربه خود را افزایش و نسبت به ابهامات حساس و جوابگو باشد. این موجبات افزایش دستمزد وی را نیز فراهم می کند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم بهمن 1389ساعت 11:30  توسط محمد رحیمی  |